Locationヘッダ

こないだの燃え尽きサイトにて、無料サービスのためプログラマに発注せず(できず)自分レベルで上げたPHPがやはり駄目だった。駄目だったのはHTTPヘッダの Location を出力してリダイレクトさせる部分であります。

The Location response-header field is used to redirect the recipient to a location other than the Request-URI for completion of the request or identification of a new resource. For 201 (Created) responses, the Location is that of the new resource which was created by the request. For 3xx responses, the location SHOULD indicate the server's preferred URI for automatic redirection to the resource. The field value consists of a single absolute URI.

Location = "Location" ":" absoluteURI

An example is:

Location: http://www.w3.org/pub/WWW/People.html

思いっきり absoluteURI って書いてあるし…。PCブラウザだと相対でも動いちゃうからいい気になっていたようだ…。携帯の一部機種で遷移できなかったりいろいろして駄目駄目だ!。反省しています。

あと、Vodafoneの一部機種 702MO と 702sMO が、Vodafone であるとも J-PHONE であるとも名乗らないことも発覚!。社内の携帯に詳しい部署の人に聞くと「あーそーなんですよねー」なんて言われる始末。またしても大きく反省。